Áder országában haldoklik a zöldpolitika

ader_feherhatter_szeleromu.jpgÁder János 2015-ben bejelentette, hogy a Köztársasági Elnök Hivatalban létrehoz egy Környezeti Fenntarthatósági Igazgatóságot, amely minden bizonnyal azt a célt szolgálja, hogy nagyobb eséllyel indulhasson az ENSZ főtitkári posztjáért.

Bár a létrehozott hivatal munkájáról sok dolgot nem tudunk, egyedül annyi biztos, hogy vezetője, Kőrösi Csaba ENSZ nagykövet lett.

De mit is hozott nekünk a nagy fellángolás és hol tart ma a zöldpolitika és milyen változásokat hoz a 2017-es év? Jöjjön egy infografikás összefoglaló.

Elsőnek egy aktuálisabb téma jöjjön, azaz a 2017-ben érvényben lévő adóváltozások. A grafikában jól kivehető, hogy jövő évtől a munkáltatónak sokkal jobban megéri az autóval járókat fizetni, mint azokat akik tömegközlekedéssel járnak.

Példa: ha valaki Vácról a nyugatiig jár dolgozni és a munkáltató jófejségből kifizeti a háztól a munkahelyig történő utazást, vonattal az ő esetében a bérlet 24 900 Ft + 50% munkáltatói adó, tehát havonta 37 350 Ft/munkavállaló. Ellenben ha valaki gépkocsival jár ez 41 kilométer távolságra 21 munkanapon 25 830 Ft (41 km x 2 [oda-vissza út] x 21 munkanap x 15 Ft)

Tehát az új adórendszer kifejezetten a közösségi közlekedés ellen van.

utazas_ado_2017_bm.jpg

Az egyik legbotrányosabb beruházás, mely akár Csernobilt, akár Fukushimát, vagy számos más példát nézve érthetetlen, az Paks II. Persze nem csak az üzemeltetés, de az urán kibányászásától az atomtemetők létrehozása és a radioaktív elemek tárolásáig számtalan más probléma is felmerül, ami egyáltalán nem környezetbarát. A parlamentben a beruházás ellen többször felszólalt az ellenzék, az LMP pedig nem csak szavakban fejezte ki tiltakozásukat, hanem transzparensekkel vagy épp szirénahanggal, sajnos mindhiába.

atomeromu.jpg

A tömegközlekedés Budapesten folyamatosan leépülőben van. Vitézy Dávid ideje alatt sokakban felcsillant a remény, hogy a BKK és a BKV elindul egy európai színvonalú fejlődés irányába, azonban Tarlós közbelépésének köszönhetően továbbra is marad minden ahogy van, mindez meglehetősen horribilis pénzekért.

vonaljegy.jpg

És akkor a megújuló energia. Az ábrához szerintem nincs mit hozzáfűzni, a tények magukért beszélnek.

megujulo_energia.jpg